Menu główne

Aktualności

Kampania społeczna Prezesa UOKiK pt. "Inwestujesz? Daj sobie czas. Sprawdzaj, czytaj, pytaj."

Miejski Rzecznik Konsumentów zachęca do zapoznania się z informacjami przekazywanymi w ramach kampanii mającej na celu ostrzegać konsumentów przed fałszywymi inwestycjami. Temat kampanii jest wyjątkowo ważny, bowiem w ostatnim czasie coraz więcej konsumentów, w tym mieszkańców Koszalina, pada ofiarami cyberprzestępców. Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo na stronie http:/uokik.gov.pl/inwestujesz-daj-sobie-czas-sprawdzaj-czytaj-pytaj

Kampania społeczna Prezesa UOKiK pt. "Stracisz dane, stracisz pieniądze"

Celem kampanii jest ostrzeżenie konsumentów przed próbami wyłudzania danych i kradzieży pieniędzy. Niestety konsumenci, w szczególności seniorzy, coraz częściej padają ofiarami ceberoszustów. Ich metody są coraz bardziej wyszukane i niemal każdego dnia przybierają nowe formy. Miejski Rzecznik Konsumentów zachęca do zapoznania się z informacjami przygotowanymi w ramach tej kampanii. Znajdziecie je Państwo na stronie: https://uokik.gov.pl/stracisz_dane_stracisz_pieniadze_php 

Nieautoryzowane transakcje płatnicze - co robić, gdy z rachunku skradziono pieniądze

W ostatnim czasie nasiliła się plaga kradzieży pieniędzy z kont konsumentów. Rzecznicy Konsumentów, Rzecznik Finansowy a także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymują liczne zgłoszenia związane z nieautoryzowanymi transakcjami płatnicznymi. W efekcie tego stworzona została strona internetowa zawierająca informacje jak nie dać się oszukać i jakie mamy prawa, gdy wbrew naszej woli dojdzie do dokonania oszukańczej transakcji. Przedmiotowa strona internetowa znajduje się pod adresem: http:/finanse.uokik.gov.pl.

Informacje o prawach konsumenta dla Ukraińców

"Wszyscy jesteśmy konsumentami" - w sklepie, pociągu, banku czy zawierając umowę z operatorem telefonicznym, bez względu na to skąd przybywamy. Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że UOKiK uruchomił infolinię w języku ukraińskim: 801 440 220 oraz 22 290 89 16 i e-porady: uaporady@dlakonsumentow.pl . Przydatne informacje w języku ukraińskim znajdziecie Państwo na stronie: http://uakonsument.uokik.gov.pl .

"Sprawdzaj,  czytaj, pytaj"

Miejski Rzecznik Konsumentów zachęca do zapoznania się z kampanią Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod hasłem "Sprawdzaj, czytaj, pytaj". Kampania ma zwrócić uwagę na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną wyjątkową sytuacją wynikającą ze stanu epidemii. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16616

Internetowa strona poświęcona polubownemu rozwiązywaniu sporów  konsumenckich tzw. ADR

Na stronie www.polubowne.uokik.gov.pl znajdziecie Państwo informacje na temat możliwości polubownego rozwiązania sporu z przedsiębiorcą. Znajdują się tam odpowiedzi na pytania: kiedy można skorzystać z takiej drogi, ile trwa postępowanie, jak ono przebiega i kto je prowadzi.

Informacja o działaniach UOKiK podjętych w sprawie Volkswagena.

Miejski Rzecznik Konsumentów informuje, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach koncernu Volkswagen. Informacja o tym postępowaniu, a także wskazówki dotyczące działań, jakie mogą podjąć konsumenci posiadający wadliwe auto znajdują się na stronie https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=11968 

Prawa konsumentów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował stronę www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl , która stanowi kompedium wiedzy na temat praw i obowiązków konsumentów oraz przedsiębiorców. Zachęcam Państwa do zapoznania się z w/w regulacjami.

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a?

Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.

Numery SMS Premium Rate bazują na pewnym schemacie. SMS-y wysłane na numery rozpoczynające się od cyfry siedem, kosztują mniej niż dziesięć złotych. O tym jaki będzie to koszt, informuje cyfra znajdująca się po siódemce. Oznacza ona dokładną wartość netto wysyłanej wiadomości SMS. Przykładowo, numer zaczynający się od siedem dwa, oznacza że koszt SMS-a wynosi dwa złote plus VAT.

Możemy spotkać się także z numerami SMS rozpoczynającymi się od cyfry dziewięć. W tym przypadku usługa będzie kosztować ponad dziesięć złotych. W tym przypadku cena - koszt rzeczywisty SMS-a to dwie cyfry po dziewiątce. Przykładowo, numer zaczynający się od dziewięć dwa pięć, oznacza, że koszt SMS-a wynosi dwadzieścia pięć złotych plus vat.

Pamiętajmy - schemat naliczania kosztów SMS-ów jest naprawdę prosty.

Przy numerze SMS zaczynającym się od cyfry siedem, kolejna cyfra po niej przekazuje informację o jego koszcie. Analogicznie, w przypadku numeru SMS-a zaczynającego się od cyfry dziewięć - dwie kolejne cyfry ujawnią cenę netto SMS-a.

W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

  • infolinia 22 330 40 00 (tonowo 1) w godzinach 8.15 – 16.15
Alert

Program Kocham Koszalin wszedł w życie! Dołącz do nas i ciesz się zniżkami oraz specjalnymi ofertami. Więcej informacji na stronie.

Zamknij pasek z informacjami Zatrzymaj przewijanie się paska informacyjnego

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku