Plan zrównoważonej mobilności miejskiej (Sustainable Urban Mobility Plans - SUMP)
-
Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne projektu Strategii ZIT
08.09.2025Gmina Miasto Koszalin jako Lider Związku ZIT Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego zaprasza na spotkanie w ramach trwających konsultacji społecznych projektu Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2030 (v. 1.3)” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.Spotkanie konsultacyjne odbędzie się 9 września 2025 r. w godz. 10-12 w Koszalinie w Ratuszu Miejskim w Sali 300.Na spotkaniu będzie możliwość zapoznania się z projektami dokumentów:- Strategią ZIT KKBOF – w tym zidentyfikowanymi problemami, potencjałami i potrzebami, celami, listą projektów ZIT,- Prognozą oddziaływania na środowisko Strategii ZIT KKBOF.Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzki Obszar Funkcjonalny tworzą samorządy: Gmina Będzino, Gmina Białogard, Miasto Białogard, Gmina Biesiekierz, Gmina Bobolice, Gmina Dygowo, Gmina Gościno, Gmina Karlino, Gmina Kołobrzeg, Gmina Miasto Kołobrzeg, Gmina Miasto Koszalin, Gmina Manowo, Gmina Mielno, Gmina Polanów, Gmina Rymań, Gmina Sianów, Gmina Siemyśl, Gmina Świeszyno, Gmina Tychowo, Gmina Ustronie Morskie oraz Powiat Białogardzki, Powiat Koszaliński i Powiat Kołobrzeski.Zapraszamy na spotkanie! -
MECHANIZM UMOŻLIWIAJĄCY SYGNALIZOWANIE O POTENCJALNYCH NIEPRAWIDŁOWOŚCIACH LUB NADUŻYCIACH FINANSOWYCH
04.07.2025W związku z realizacją przez Gminę Miasto Koszalin projektu pn. „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego – wyzwania w zakresie mobilności” nr FENX.03.01-IP.02-0009/24, współfinansowanego z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027, informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych związanych z realizacją projektów finansowanych z funduszy Unii Europejskiej.Mechanizm ten został opracowany i udostępniony przez Instytucję Zarządzającą i polega na wykorzystaniu narzędzi informatycznych umożliwiających przekazywanie informacji o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego. Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektów, w szczególności w sposób etyczny, jawny i przejrzysty.Masz podejrzenie wystąpienia nieprawidłowości, w tym nadużyć finansowych w projekcie?Zgłoszenia mogą być przekazywane za pośrednictwem:1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa:Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawalub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,2) skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów... -
Koszalin z dofinansowaniem blisko 4 miliony na mobilność miejską
01.07.2025W dniu 26 czerwca 2025 r. została podpisana pomiędzy Gminą Miasto Koszalin i CUPT umowa o dofinasowanie projektu: „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzko Obszaru Funkcjonalnego – wyzwania w zakresie mobilności”.Projekt dotyczy aktualizacji SUMP* dla KKBOF** i skierowany jest dla 23 samorządów partnerstwa ZIT. SUMP to dokument, który wskazuje dobrze zdiagnozowane lokalne problemy w zakresie mobilności miejskiej i planuje działania możliwe do wdrożenia w krótszej (3 lata) oraz dalszej perspektywie (do 2045). Kluczowym elementem opracowania dokumentu jest zaangażowanie mieszkańców i interesariuszy z obszaru KKBOF.Zakres projektu obejmuje: uzgodnienia i prace nad zakresem merytorycznym OPZ, przetarg i wyłonienie wykonawców, opracowanie aktualizacji SUMP KKBOF.Zakłada się:- badania ankietowe (badania ilościowe i jakościowe),- warsztaty,- kompleksowe badania ruchu drogowego, rowerowego i pieszego,- modelowanie i prognozowanie ruchu,- certyfikację BYPAD,- szkolenia dla kierowców,- współpracę międzynarodową,- kampanię promocyjno-edukacyjną,- konsultacje społeczne,- monitoring wskaźników.Dzięki badaniom będzie można ustalić więźby tranzytowe mieszkańców obszaru KKBOF i mając taką wiedzę łatwiejsze będzie wyznaczenie połączeń komunikacji miejskiej i budowanie alternatywnych dróg, w tym rowerowych w celu usprawnienia ruchu drogowego.Celem projektu jest nadanie priorytetu transportowi publicznemu i mobilności aktywnej oraz podniesienie...