PORZĄDEK OBRAD LV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 24 listopada 2022 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji Rady Miejskiej.
3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie apelu dotyczącego finansowania koszalińskich szpitali
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
2) zmieniająca uchwałę w sprawie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć, zasad udzielania i rozmiaru obniżek, przyznawania zwolnień od obowiązku realizacji zajęć oraz określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
3) w sprawie ustalenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu w Gminie Miasto Koszalin
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
4) w sprawie przyjęcia Koszalińskiego Programu „Lek dla Seniora" na rok 2023
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
5) w sprawie Programu osłonowego w zakresie zmniejszenia wydatków mieszkańców Miasta
Koszalina z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w 2023 roku
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
6) w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
7) w sprawie zwolnienia z opłat za wydanie nowego dowodu rejestracyjnego wynikającego ze zmian administracyjnych Miasta Koszalina
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
8) w sprawie określenia wysokości opłaty za pobyt w placówce sprawującej opiekę nad osobami nietrzeźwymi, przebywającymi na terenie miasta Koszalina
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
9) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań finansowanych ze środków Państwowego
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2022 roku.
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
10) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2022 rok
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
11) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2022-2036
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
12) w sprawie przyjęcia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2023 rok
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
13) w sprawie zmiany nazwy ulicy
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
14) w sprawie zmiany nazw ulic
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
15) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zarządu Budynków Mieszkalnych
w Koszalinie z dnia 26 września 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
16) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zespołu Szkół nr 12 w Koszalinie
z dnia 06 października 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
9. Wolne wnioski i oświadczenia.
10. Czas dla Rad Osiedli.
11. Zamknięcie sesji.
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 24 LISTOPADA 2022 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 24 listopada 2022 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
3) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).
W celu profilaktyki i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, przed wejściem na salę obrad zaleca się założenie maseczki ochronnej, zakrywającej nos i usta, po uprzedniej dezynfekcji rąk.