PORZĄDEK OBRAD XXVI sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 18 grudnia 2025 roku oraz ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ
PORZĄDEK OBRAD
XXVI sesji Rady Miejskiej w Koszalinie
w dniu 18 grudnia 2025 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie wskazania przedstawicieli Rady Miejskiej w Koszalinie do Komitetu Rewitalizacji Gminy Miasto Koszalin
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
2) w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
3) w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Koszalina
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
4) w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Koszalina na 2026 rok
(projekt uchwały został przekazany radnym w dniu 17 listopada 2025 r.)
a) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z ewentualną autopoprawką Prezydenta,
b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie,
c) przedstawienie opinii komisji stałych:
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Kultury
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
- opinia Komisji Rewizyjnej w zakresie procedury uchwalania budżetu
d) debata nad projektem uchwały budżetowej,
e) głosowanie autopoprawki zgłoszonej przez Prezydenta Miasta,
f) głosowanie nieuwzględnionych w autopoprawce Prezydenta Miasta poprawek pozytywnie zaopiniowanych przez Komisję Budżetu i Finansów oraz pozostałych propozycji poprawek zgłoszonych przez komisje i radnych,
g) przegłosowanie projektu uchwały budżetowej na 2026 rok z uwzględnieniem autopoprawki Prezydenta Miasta oraz poprawek przyjętych przez Radę Miejską.
5) w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2026-2043
(projekt uchwały został przekazany radnym w dniu 17 listopada 2025 r.)
- opinia Komisji Spraw Społecznych
- opinia Komisji Kultury
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
6) w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta Koszalina Pana Tomasza Sobieraja
-opinia Komisji Budżetu i Finansów
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
9. Wolne wnioski i oświadczenia.
10. Czas dla Rad Osiedli.
11. Zamknięcie sesji.
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 18 GRUDNIA 2025 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 18 grudnia 2025 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
4) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).

