Menu główne

Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy

08.07.2025

Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025 r. poz. 733)

Prezydent Miasta Koszalina

informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (nieruchomości niezamieszkałe to np. sklepy, hotele, galerie handlowe, budynki usługowe i biurowe, szkoły, szpitale, przedsiębiorstwa produkcyjne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą), położonych na terenie Koszalina na okres od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.

W związku z powyższym Prezydent Miasta Koszalina wyznacza termin do dnia 08.09.2025 r. (tj. nie krótszy niż 60 dni od daty zamieszczenia niniejszej informacji) na:

1. odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;

2. złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość kwalifikuje się do objęcia systemem, przy czym w oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, wpisanego do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Oświadczenia są skuteczne od dnia 1 stycznia 2026 r., tj. od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy (tj. do dnia 31.12.2026 r.).

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie złożą oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami pozostaną w systemie zorganizowanym przez Gminę Miasto Koszalin.

Pisemne oświadczenia należy składać poprzez:

- Kancelarię Urzędu Miejskiego, ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter (poniedziałek w godz. 8.00 do 16.00, wtorek- piątek w godz. 7.15 do 15.15),

- lub w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska, ul. Mickiewicza 26, I piętro, pok. 26 (poniedziałek w godz. 8.00 do 16.00, wtorek- piątek w godz. 8.00 do 14.30),

- lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Koszalinie, Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska

75-007 Koszalin, ul. Rynek Staromiejski 6-7,

- lub w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie usług administracji publicznej zwanej dalej e-PUAP oraz poprzez e-doręczenia.

Niniejszą informację w dniu 8 lipca 2025 r.

1. Zamieszczono na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Koszalinie

2. Zamieszczono na stronie internetowej Serwis Urzędu Miejskiego w Koszalinie

3. Udostępniono w sposób zwyczajowo przyjęty poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń

w Urzędzie Miejskim w Koszalinie ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter oraz ul. Adama Mickiewicza 26, I piętro przy pokoju nr 26.

Druki oświadczeń do pobrania:

1. Odwołanie oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Miasto Koszalin

2. Oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Miasto Koszalin

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Płatność online

PŁATNOŚĆ ONLINE

ZA USŁUGI

URZĘDOWE

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku