XLVII sesja Rady Miejskiej. Porządek obrad
PORZĄDEK OBRAD
XLVII sesji Rady Miejskiej w Koszalinie
w dniu 23 czerwca 2022 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7.
Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
- 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
- 2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
- 3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
- 4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
- 5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
- 6. Debata nad Raportem o stanie Miasta za 2021 rok (dokument zamieszczony w systemie informatycznym w zakładce „INNE DOKUMENTY”)
- 7. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Koszalina wotum zaufania
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
2) w sprawie zatwierdzenia „Sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Koszalina za 2021 rok” oraz „Sprawozdania finansowego Gminy Miasto Koszalin za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 roku” (dokumenty zamieszczone w systemie informatycznym w zakładce „INNE DOKUMENTY”)
- opinie komisji branżowych
- opinia Komisji Rewizyjnej
3) w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Koszalina z tytułu wykonania budżetu Miasta Koszalina za 2021 rok
- opinia Komisji Rewizyjnej
4) w sprawie przyjęcia apelu o zwiększenie pomocy finansowej Województwa Zachodniopomorskiego Gminie Miastu Koszalin, z przeznaczeniem na dofinansowanie instytucji kultury
- opinia Komisji Kultury
5) w sprawie pozbawienia ulicy Spokojnej kategorii drogi powiatowej oraz zaliczenia do kategorii drogi gminnej i ustalenia jej przebiegu
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
6) w sprawie zmiany uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia opłat za przejazdy środkami komunikacji miejskiej w Koszalinie oraz określenia osób uprawnionych do korzystania z bezpłatnych i ulgowych przejazdów
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
7) w sprawie zmiany uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania oraz ustalenia wysokości stawek i sposobu pobierania opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania w Koszalinie
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
8) w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych Miejskich Wodociągów i Kanalizacji Spółki z o. o.
w Koszalinie na lata 2022-2025
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
9) w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Miasto Koszalin, w roku szkolnym 2022/2023
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
10) w sprawie rozpatrzenia petycji z dnia 25 lutego 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
11) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 15 grudnia 2021 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
12) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie z dnia 06 kwietnia 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
13) w sprawie rozpatrzenia wniosku z dnia 21 kwietnia 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
14) w sprawie przyjęcia planu pracy, tematyki oraz terminarza posiedzeń Rady Miejskiej i Komisji Rady Miejskiej w Koszalinie na 2022 rok
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
15) w sprawie zmiany w składzie osobowym doraźnej Komisji Rady Miejskiej w Koszalinie do opracowania zmian w Statucie Miasta Koszalina
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
10. Wolne wnioski i oświadczenia.
11. Czas dla Rad Osiedli.
12. Zamknięcie sesji.
wz. Przewodniczącego Rady Miejskiej
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej
Żaneta Kwapisz
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 23 CZERWCA 2022 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 23 czerwca 2022 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
3) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż
5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).
W celu profilaktyki i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, przed wejściem na salę obrad zaleca się założenie maseczki ochronnej, zakrywającej nos i usta, po uprzedniej dezynfekcji rąk.
Piotr Jedliński
Prezydent Miasta