Menu główne

Ułatwienia meldunkowe

29.05.2013

Ustawa o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.z 2012r. poz.1407), która weszła w 31 grudnia 2012 r. wprowadziła ułatwienia w kwestiach meldunkowych - znosząc niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego.

Zgodnie z nowymi przepisami nie musimy najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim móc się zameldować. Wszystkie czynności wykonamy w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu na pobytu stałego lub czasowego na ponad trzy miesiące. Podczas zameldowania nie ma obowiązku podawania informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładaniu książeczki wojskowej. Dłuższy jest także termin zgłoszenia zameldowania – powinno ono powstać najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do danego miejsca.

Zniesione zostały sankcje karne dla obywateli polskich, obywateli UE, za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

Zniesiony został również obowiązek zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy do trzech miesięcy. Zlikwidowano także obowiązek właścicieli domów i lokali, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania dopełnienia obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników.

Nie ma już obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.

Zgodnie z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych meldunek zostanie zniesiony 1 stycznia 2016 r.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.bip.koszalin.pl w Kartach usług.

Alert

Program Kocham Koszalin wszedł w życie! Dołącz do nas i ciesz się zniżkami oraz specjalnymi ofertami. Więcej informacji na stronie.

Zamknij pasek z informacjami Zatrzymaj przewijanie się paska informacyjnego

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku