Projekt: Cyberbezpieczny Samorząd
W dniu 12 marca 2024r. podpisana została umowa pomiędzy Gminą Miasto Koszalin i Skarbem Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, o powierzenie grantu w ramach konkursu grantowego Cyberbezpieczny Samorząd.
Projekt Cyberbezpieczny Samorząd jest realizowany w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC), Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Projekt grantowy, złożony przez Gminę Miasto Koszalin, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa informacji poprzez wzmocnienie odporności Urzędu Miejskiego w Koszalinie oraz jego zdolności do skutecznego zapobiegania incydentom bezpieczeństwa teleinformatycznego, wykrywania ich i reagowania na nie. Zaplanowano wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, dostawę systemów do logowania, raportowania, zarządzania tożsamością użytkowników, wzmocnienia systemu zdalnego dostępu oraz wdrożenie elementów infrastruktury zabezpieczeń webowych. Projekt zostanie zakończony audytem podjętych działań.
Koszt realizacji całości projektu wyniesie 923 900,00 zł. Dofinansowanie stanowić będzie 92% planowanych wydatków (w tym dofinasowanie ze środków Unii Europejskiej 77,28%, oraz dofinansowania z budżetu państwa stanowiące 14,72%) kwoty kwalifikowalnych wydatków projektu.
Realizację projektu zaplanowano na lata 2024-2025.