Menu główne

PORZĄDEK OBRAD XXVI sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 18 grudnia 2025 roku oraz ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ

05.12.2025
Ratusz w Koszalinie

PORZĄDEK OBRAD

XXVI sesji Rady Miejskiej w Koszalinie

w dniu 18 grudnia 2025 roku

Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.

3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.

4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.

5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.

6. Rozpatrzenie projektów uchwał:

1) w sprawie wskazania przedstawicieli Rady Miejskiej w Koszalinie do Komitetu Rewitalizacji Gminy Miasto Koszalin

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

2) w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

3) w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Koszalina

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

4) w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Koszalina na 2026 rok

(projekt uchwały został przekazany radnym w dniu 17 listopada 2025 r.)

a) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z ewentualną autopoprawką Prezydenta,

b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie,

c) przedstawienie opinii komisji stałych:

- opinia Komisji Spraw Społecznych

- opinia Komisji Kultury

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

- opinia Komisji Rewizyjnej w zakresie procedury uchwalania budżetu

d) debata nad projektem uchwały budżetowej,

e) głosowanie autopoprawki zgłoszonej przez Prezydenta Miasta,

f) głosowanie nieuwzględnionych w autopoprawce Prezydenta Miasta poprawek pozytywnie zaopiniowanych przez Komisję Budżetu i Finansów oraz pozostałych propozycji poprawek zgłoszonych przez komisje i radnych,

g) przegłosowanie projektu uchwały budżetowej na 2026 rok z uwzględnieniem autopoprawki Prezydenta Miasta oraz poprawek przyjętych przez Radę Miejską.

5) w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2026-2043

(projekt uchwały został przekazany radnym w dniu 17 listopada 2025 r.)

- opinia Komisji Spraw Społecznych

- opinia Komisji Kultury

- opinia Komisji Budżetu i Finansów

- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

6) w sprawie: ustalenia wynagrodzenia Prezydenta Miasta Koszalina Pana Tomasza Sobieraja

-opinia Komisji Budżetu i Finansów

7. Interpelacje i zapytania radnych.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

9. Wolne wnioski i oświadczenia.

10. Czas dla Rad Osiedli.

11. Zamknięcie sesji.

ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 18 GRUDNIA 2025 ROKU

Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 18 grudnia 2025 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.

Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:

1) imię i nazwisko,

2) adres zamieszkania lub adres mailowy,

3) numer telefonu,

4) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.

Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Płatność online

PŁATNOŚĆ ONLINE

ZA USŁUGI

URZĘDOWE

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku