PORZĄDEK OBRAD XXIV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie oraz zasady organizacji trybuny obywatelskiej
PORZĄDEK OBRAD
XXIV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie
w dniu 23 października 2025 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Część uroczysta – otwarcie wystawy pt. "Köslin ↔ Koszalin — Leslie Brent i pamięć miasta”.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
4. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
5. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
6. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2025 rok -opinia Komisji Budżetu i Finansów
2) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2025-2045 -opinia Komisji Budżetu i Finansów
3) w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Gminy Miasto Koszalin
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
4) w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji miasta Koszalina
-opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
5) w sprawie rozpatrzenia petycji wielokrotnej
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
8. Interpelacje i zapytania radnych.
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
10. Wolne wnioski i oświadczenia.
11. Czas dla Rad Osiedli.
12. Zamknięcie sesji.
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 23 PAŹDZIERNIKA 2025 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 23 października 2025 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
4) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).