Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy
Informacja
o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 t.j.)
Prezydent Miasta Koszalina
informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (nieruchomości niezamieszkałe to np. sklepy, hotele, galerie handlowe, budynki usługowe i biurowe, szkoły, szpitale, przedsiębiorstwa produkcyjne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą), położonych na terenie Koszalina na okres od 01.04.2025 r. do 31.12.2025 r.
W związku z powyższym Prezydent Miasta Koszalina wyznacza termin do dnia 13.12.2024 r. (tj. nie krótszy niż 60 dni od daty zamieszczenia niniejszej informacji) na:
- odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;
- złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość kwalifikuje się do objęcia systemem, przy czym w oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, wpisanego do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
Oświadczenia są skuteczne od dnia 1 kwietnia 2025 r., tj. od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy (tj. do dnia 31.12.2025 r.).
Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie złożą oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami zostaną automatycznie włączeni do systemu zorganizowanego przez Gminę Miasto Koszalin. Aby uniknąć podwójnej opłaty właściciel nieruchomości, który nie złożył powyższego oświadczenia musi wypowiedzieć dotychczasową umowę z firmą odbierającą odpady komunalne.
Pisemne oświadczenia należy składać poprzez:
- Kancelarię Urzędu Miejskiego, ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter
(poniedziałek w godz. 9.00 do 17.00, wtorek- piątek w godz. 7.15 do 15.15),
- lub w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska, ul. Mickiewicza 26, I piętro, pok. 26
(poniedziałek w godz. 9.00 do 17.00, wtorek- piątek w godz. 8.00 do 14.30),
- lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Koszalinie,
Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska 75-007 Koszalin, ul. Rynek Staromiejski 6-7,
- lub w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie usług administracji publicznej zwanej dalej e-PUAP.
Z up. Prezydenta Miasta Koszalina
Beata Górecka
Zastępca Prezydenta do spraw Rozwoju Miasta
Do pobrania: