Pozbądź się azbestu
Koszalin od czterech lat realizuje program usuwania azbestu. W zeszłym roku Urząd Miejski zrealizował 20 wniosków m.in. od instytucji, ogrodów działkowych i osób prywatnych. Program finansuje Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Do 31 marca br. zbierane są wnioski na demontaż, transport i unieszkodliwianie azbestu. Po ich zebraniu miasto ogłosi przetarg na wyłonienie firmy, która przeprowadzi całą akcję z odpadami niebezpiecznymi, a następnie złożony zostanie wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o sfinansowanie przedsięwzięcia. Fizycznie więc realizacja programu nastąpi latem br.
Wnioski mogą składać:
- osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami, posiadające tytuł prawny do obiektu budowlanego zlokalizowanego na terenie Koszalina, np. budynku mieszkalnego, gospodarczego, garażu,
- wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe,
- jednostki sektora finansów publicznych,
- kościoły i związki wyznaniowe.
Wnioski i zarządzenie Prezydenta Miasta Koszalina regulujące realizację tegorocznej edycji programu usuwania azbestu wraz z załącznikami dostępne jest:
- w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Koszalinie, ul. Mickiewicza 26, pokój nr 32, tel. 94-348-86-82
- na stronie www.bip.koszalin.pl/?c=1820