Nowoczesny marketing miasta czyli Koszalin w wirtualnej rzeczywistości

20.12.2016

Mając na uwadze coraz dynamiczniejszy rozwój nowoczesnych technologii Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji koszalińskiego ratusza, przygotował nową stronę umożliwiającą niezwykle realistyczne zwiedzanie Koszalina przy pomocy Gogli VR (virtual reality) z każdego miejsca na świecie.

 

Projekt nosi nazwę „Koszalin360” i jest już dostępny w internecie na stronie www.koszalin360.pl. Strona zawiera materiały pokazujące Koszalin w technice 360'. Są to zdjęcia i materiały wideo umożliwiające odbycie wirtualnej wycieczki w wybrane przez nas miejsca. Podróż po mieście odbywamy przy pomocą panoram i widoku miasta z powietrza. Każda panorama zawiera odnośniki – pola interaktywne, dzięki którym przenosimy się do poszczególnych atrakcji miasta. W tej chwili jest to kilkadziesiąt punktów, między innymi Katedra, Skansen Jamneński, Obserwatorium Astronomiczne, Park Wodny, Góra Chełmska, Wodna Dolina etc. Po wejściu np. do Filharmonii zabierani jesteśmy w wideo spacer po obiekcie, który kończy się udziałem w koncercie orkiestry symfonicznej. Oglądany obraz jest niezwykle realistyczny. Wydaje się jakby widziane przez nas obiekty i osoby faktycznie znajdowały się na wyciągnięcie ręki.

 

- Nowoczesne technologie to przyszłość – mówi Piotr Jedliński Prezydent Koszalina. Świat nieustannie się zmienia, marketing miasta musi podążać za niezwykle dynamicznym rozwojem techniki i łatwością w dostępie do informacji, którą daje nam internet i smartfony – dodaje prezydent.

 

A co jeśli nie posiadamy jeszcze specjalnych Gogli VR? To żaden problem – strona dostosowana jest to wszystkich urządzeń z dostępem do internetu. Można z niej korzystać przy pomocy standardowego komputera i tabletu.

 

Specjalną ofertę przygotowało Regionalne Centrum Informacji Turystycznej przy ul. Dworcowej, gdzie można będzie bezpłatnie zapoznać się z aplikacją oraz zakupić gogle za ok. 40 zł.

 

Nasz nowy produkt chcemy promować szczególnie w tych regionach Polski, których mieszkańcy najczęściej odwiedzają Pomorze Środkowe. Dzięki efektownym panoramom będziemy mogli także w atrakcyjny sposób pokazywać walory naszego miasta potencjalnym inwestorom, czy podczas targów turystycznych – mówi Tomasz Nowe, Kierownik Ref. Promocji w Urzędzie Miejskim.

 

Cały projekt opracowany został przez Zachodniopomorską Agencję Rozwoju Turystyki i jest integralną częścią regionalnego portalu www.pomorzezachodnie360.pl. Koszt aplikacji to 21 tysięcy złotych brutto.

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Płatność online

Płatność online

za usługi

urzędowe

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku