Zmiany w gospodarce odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałych

03.04.2025

Od 1 kwietnia 2025 r. Gmina Miasto Koszalin przejmuje obowiązek odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Dotyczy to m.in. sklepów, hoteli, galerii handlowych, budynków usługowych i biurowych, szkół, szpitali oraz zakładów produkcyjnych.

Obowiązek złożenia deklaracji

Właściciele nieruchomości, którzy nie wyłączyli się z gminnego systemu odbioru odpadów, są zobowiązani do 14 kwietnia 2025 r. złożyć w Urzędzie Miejskim w Koszalinie:

  • Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz regularnie uiszczać opłatę na rzecz gminy.

Jak złożyć deklarację?

Deklarację można dostarczyć w jeden z poniższych sposób:

  • Osobiście:

    • Kancelaria Urzędu Miejskiego, ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter
      (poniedziałek: 9:00-17:00, wtorek-piątek: 7:15-15:15)

    • Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska, ul. Mickiewicza 26, I piętro, pok. 26, 27
      (poniedziałek: 9:00-17:00, wtorek-piątek: 8:00-14:30)

  • Pocztą na adres:
    Urząd Miejski w Koszalinie, Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska, 75-007 Koszalin, ul. Rynek Staromiejski 6-7

  • Elektronicznie poprzez e-PUAP.

Ważne!

Nie wyłączenie się z systemu oznacza konieczność wypowiedzenia umowy z obecną firmą odbierającą odpady. Należy to zrobić z zachowaniem okresu wypowiedzenia, aby uniknąć ponoszenia podwójnych opłat.

Wzór deklaracji znajdą Państwo poniżej.

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Płatność online

Płatność online

za usługi

urzędowe

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku