Park Wodny - najnowsze informacje

19.09.2022
Park Wodny Koszalin

Nowy Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK) w Parku Wodnym Koszalin

Działający od ponad 7 lat koszaliński aquapark cieszy się niesłabnącą popularnością wśród mieszkańców miasta i regionu, a turyści odwiedzający wybrzeże nie wyobrażają sobie wypoczynku nad morzem bez skorzystania z atrakcji, jakie oferuje Park Wodny Koszalin. Widać to najlepiej na przykładzie rosnącej rok do roku ilości odwiedzających aquapark. W tym roku w sezonie letnim od 1 lipca do końca sierpnia park wodny odwiedziło ponad 100 tysięcy Klientów (lipiec 52 065 i sierpień 49 128, łącznie 101 193 osób), co daje ponad 1600 osób, które skorzystały z naszych atrakcji dziennie. Jest to nasz drugi po 2019 roku sezon z tak wysoką frekwencją użytkowników.

Przerwa technologiczna

W dniach od 5 do 18 września 2022 roku Park Wodny Koszalin przy ul. Rolnej 14 był nieczynny dla korzystających (basen sportowy, strefa rekreacji, strefa saun i Małe spa) ze względu na zaplanowaną przerwę technologiczną. Podczas dwutygodniowej przerwy został zrealizowany szereg zaplanowanych wcześniej prac porządkowych i naprawczych, których nie jesteśmy w stanie wykonać podczas normalnego trybu funkcjonowania obiektu. Mając na uwadze zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące warunków sanitarno-higienicznych oraz jakości wody na pływalniach jesteśmy zobowiązani do wykonania mnóstwa czynności w tym najbardziej czasochłonnej wymiany wody w nieckach basenowych (ze względów na naprężenia konstrukcji niecek basenowych wodę spuszcza się od 2 do 4 dni i tyle samo musi trwać napełnianie basenu, a później rozpoczyna się proces filtracji, uzdatniania, i ogrzewania wody aby uzyskać odpowiednie parametry). Oprócz skrupulatnego sprzątania niecek, czyszczona była również m.in. plaża basenowa, myte fasady szklane znajdujące się na dużych wysokościach, szczegółowo doczyszczane i dezynfekowane były szatnie, natryski, jacuzzi, zjeżdżalnie, pokoje masażu czy sauny suche i parowe. Dział techniczny w czasie przerwy wykonał prace remontowe, przeglądy, serwisy urządzeń oraz prace konserwacyjne (takich urządzeń jak: m.in. filtry wody, pompy powietrza, pompy wody, wentylatory itd.) związane z prawidłowym funkcjonowaniem obiektu. Ponadto atrakcja „balon” ciesząca się ogromną popularnością wśród dzieci i młodzieży do 16 roku życia ze względu na bardzo dużą eksploatację została wymieniona na nową.

Nowy Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK)

Najważniejszym zadaniem podczas przerwy technologicznej była wymiana Elektronicznego Systemu Obsługi Klienta (ESOK) na nowy, bardziej intuicyjny, szybszy oraz mający szereg nowoczesnych oraz innowacyjnych rozwiązań. Przede wszystkim ESOK EObiekt współpracuje z wieloma urządzeniami, np. automatami rozliczeniowymi, systemami biletowymi, automatami sprzedażowymi, połykaczami pasków, czytnikami itp. Nowością w Parku Wodnym Koszalin będzie elektroniczny kasjer czyli automat rozliczeniowy, który umożliwia klientom samodzielnie dokonywać rezerwacji, przeliczać czas obecności oraz płacić przy pomocy karty i gotówki. Staje się tym samym zastępnikiem tradycyjnej kasy, elektronicznie wykonując operacje, które dotychczas robili pracownicy. Połykacz pasków, to metalowy automat, do którego należy zwrócić otrzymany przy wejściu do obiektu pasek identyfikujący. Urządzenie samodzielnie przelicza wykorzystany przez gości czas i informuje o ewentualnej dopłacie. Tym samym, rejestracja i rozliczanie odbywają się automatycznie, znacznie odciążając pracowników kas, likwidując równocześnie długie kolejki przed recepcją. Dzięki nowemu ESOK-owi będziemy mieli w jednym systemie dostęp do wszystkich funkcji: m.in. obsługa rezerwacji internetowych, obsługa rezerwacja zabiegów, obsługa bonów sprzedażowych, sprzedaż ręczna, raporty i statystyki, obsługa magazynów czy wystawianie faktur. 

Oszczędności

W najbliższych dniach rozstrzygnie się przetarg na zakup energii elektrycznej dla Gminy Miasto Koszalin wraz z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami kultury oraz spółkami miejskimi. Zapowiadana drastyczna podwyżka cen zakupu gazu oraz energii elektrycznej może mocno dotknąć aquapark (warto wspomnieć, że instalacja fotowoltaiczna na terenie Parku Wodnego Koszalin pokrywa około 14% zapotrzebowania obiektu na energię elektryczną). Nowa taryfa może spowodować kilkukrotną podwyżkę, a to oznacza, że koszt opłat za gaz i prąd zmienią się diametralnie. W związku z tym sytuacja w branży basenowej jest trudna, ale nie chcemy przerzucać wzrostu kosztów na naszych stałych Klientów, którzy korzystają z naszych usług od lat. Dlatego w ramach oszczędności zarządzający obiektem postanowili dostosować godziny otwarcia do obłożenia obiektu, dzięki czemu zostaną obniżone koszty utrzymania aquaparku. W ramach planu oszczędnościowego w pierwszym etapie zmieniamy godziny funkcjonowania strefy saun. Od 19 września 2022 roku Saunarium Parku Wodnego Koszalin będzie czynne od poniedziałku do piątku o godzinę później czyli od 17.00 do 22.00. Natomiast w soboty i niedziele strefa saun będzie czynna od godziny 15.00 do 22.00. Jeśli wyniknie taka potrzeba to w kolejnych krokach nastąpi uruchomienie strefy rekreacji o godzinę później czyli od godziny 10.00 do 22.00. Następnie jeśli wyniknie taka konieczność to dodatkowo w strefie zewnętrznej rekreacji wyłączymy z użytkowania zewnętrzny basen całoroczny. Godziny otwarcia basenu sportowego (7.00 – 22.00) oraz Małe spa (12.00 – 21.00) pozostają bez zmian.

Nowości w Małe spa

Od 19 września 2022 roku do szerokiego wachlarza usług w strefie wellness koszalińskiego aquaparku, dołączy nowy masaż – LOMI LOMI NUI. Charakterystyczną techniką masażu Lomi Lomi jest masowanie przedramionami. Technika masażu polega na odpowiednim nacisku na określone punkty i rejony ciała i uruchamianiu po kolei wszystkich stawów – przez obroty, rozciąganie, potrząsanie, zginanie i prostowanie. Masaż Lomi Lomi pozwoli przenieść się na chwilę na hawajską plażę. Dzięki płynnym, harmonijnym ruchom masażysty, działaniu rozgrzanych aromatycznych olejków i hawajskiej relaksacyjnej muzyce poczujesz odprężenie i głęboki relaks. Napięte mięśnie rozluźnią się, zmniejszy się ich sztywność i bolesność. Ponadto uwolnisz się od stresu i uspokoisz swój umysł. Od 19 września do 2 października Klienci Małego spa będą mogli skorzystać z 10% rabatu na ten zabieg.

Dodatkowo pod koniec października Klienci Małe spa będą mogli skorzystać z kolejnej nowości, a mianowicie z tapingu twarzy czyli plastrowania dynamicznego. Jest to coraz bardziej popularna metoda terapeutyczna, wykorzystująca naturalne procesy samoleczenia organizmu. Polega ona na oklejaniu wybranych fragmentów ciała plastrami o specjalnej strukturze zbliżonej do ludzkiej skóry pod względem rozciągliwości, grubości i ciężaru. Przy oklejaniu twarzy pobudzamy układ limfatyczny, niwelujemy bruzdy i zmarszczki, poprawiamy elastyczność i napięcie skóry, a także wzmacniamy mięśnie twarzy. Metoda ta świetnie działa na wygląd skóry i przedłuża jej młodość i świeżość.

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku