LVIII sesja Rady Miejskiej
PORZĄDEK OBRAD
LVIII sesji Rady Miejskiej w Koszalinie
w dniu 26 stycznia 2023 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Część uroczysta – wręczenie medalu „Za zasługi dla Koszalina”
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej.
4. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
5. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
6. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
7. Sprawozdanie Prezydenta Miasta Koszalina i Starosty Koszalińskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Koszalina i powiatu koszalińskiego za 2022 rok.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie przyjęcia Programu osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów w Gminie Miasto Koszalin - edycja 2023"
- opinia Komisji Spraw Społecznych
2) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Koszalin oraz ustalenia opłaty za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Koszalin
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
3) zmieniająca uchwałę w sprawie wprowadzenia opłaty targowej, ustalenia jej wysokości oraz sposobu poboru
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
4) w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
5) w sprawie przyznania z komunalnego zasobu mieszkaniowego lokalu mieszkalnego dla rodziny Aikhele
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
6) w sprawie przyznania z komunalnego zasobu mieszkaniowego lokalu mieszkalnego dla rodziny Vakhovskiy
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
7) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2023 rok
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
8) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2023-2047
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
9) w sprawie emisji obligacji komunalnych
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
10) zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Koszalin oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
11) w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Lubiatowo" w Koszalinie
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
12) w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Dzierżęcin" w Koszalinie
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
13) zmieniająca uchwałę Statut Miasta Koszalina
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
14) w sprawie wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Zachodniopomorskiego nr P-1.4131.4412022.AS
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
15) w sprawie powołania Komisji doraźnej do rozpatrzenia zgłoszenia Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 19 września 2022 r.
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
16) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Koszalinie
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
17) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Koszalinie
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
18) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Porządku Prawnego i Publicznego Rady Miejskiej w Koszalinie
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
19) w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Koszalinie
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
20) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina oraz Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie z dnia 22 października 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
11. Wolne wnioski i oświadczenia.
12. Czas dla Rad Osiedli.
13. Zamknięcie sesji.
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 26 STYCZNIA 2023 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 26 stycznia 2023 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
3) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).