Telefon bezpieczeństwa

24.05.2013

Polska Organizacja Turystyczna uruchamia w okresie letnim „Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych przebywających w Polsce”. Akcję ta jest prowadzona już od 2002 roku.

Przedsięwzięcie jest realizowane wspólnie z Komendą Główną Policji, Ministerstwem Sportu i Turystyki, oraz Urzędem do Spraw Cudzoziemców.

„Telefon bezpieczeństwa” umożliwia nie tylko pomoc w nagłych sytuacjach kryzysowych, które mogą spotkać zagranicznych turystów, ale oferuje także wsparcie w sprawach związanych z np.: kłopotami ze zdrowiem, zaginięciem dokumentów, jak też uzyskaniem informacji turystycznej.

Turyści mogą skorzystać z bezpłatnej infolinii  800 200 300 dla telefonów stacjonarnych, a także z płatnego wg. cenników sieci numeru telefonu komórkowego: +48 608 599 999.

Telefon funkcjonuje w czasie tzw. wysokiego sezonu turystycznego tj.: w terminie pierwszy poniedziałek czerwca – do ostatniego dnia roboczego września w godzinach 10:00-22:00. Usługa obsługiwana jest przez informatorów w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim, hiszpańskim i włoskim pod nadzorem Komendy Głównej Policji, co znacznie przyspiesza podejmowanie interwencji w nagłych przypadkach.

Realizacja usługi wspierana jest działaniem promocyjnym wśród turystów poprzez publikację ponad 120 tysięcy ulotek rocznie z numerami telefonów w co najmniej 3 wersjach językowych. Ich dystrybucja prowadzona jest za granicą przez wybrane ambasady polskie, Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej, rozdawane są też na przejściach granicznych, lotniskach, centrach informacji turystycznej.

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku