Telefon bezpieczeństwa
Polska Organizacja Turystyczna uruchamia w okresie letnim „Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych przebywających w Polsce”. Akcję ta jest prowadzona już od 2002 roku.
Przedsięwzięcie jest realizowane wspólnie z Komendą Główną Policji, Ministerstwem Sportu i Turystyki, oraz Urzędem do Spraw Cudzoziemców.
„Telefon bezpieczeństwa” umożliwia nie tylko pomoc w nagłych sytuacjach kryzysowych, które mogą spotkać zagranicznych turystów, ale oferuje także wsparcie w sprawach związanych z np.: kłopotami ze zdrowiem, zaginięciem dokumentów, jak też uzyskaniem informacji turystycznej.
Turyści mogą skorzystać z bezpłatnej infolinii 800 200 300 dla telefonów stacjonarnych, a także z płatnego wg. cenników sieci numeru telefonu komórkowego: +48 608 599 999.
Telefon funkcjonuje w czasie tzw. wysokiego sezonu turystycznego tj.: w terminie pierwszy poniedziałek czerwca – do ostatniego dnia roboczego września w godzinach 10:00-22:00. Usługa obsługiwana jest przez informatorów w języku angielskim, niemieckim, rosyjskim, hiszpańskim i włoskim pod nadzorem Komendy Głównej Policji, co znacznie przyspiesza podejmowanie interwencji w nagłych przypadkach.
Realizacja usługi wspierana jest działaniem promocyjnym wśród turystów poprzez publikację ponad 120 tysięcy ulotek rocznie z numerami telefonów w co najmniej 3 wersjach językowych. Ich dystrybucja prowadzona jest za granicą przez wybrane ambasady polskie, Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej, rozdawane są też na przejściach granicznych, lotniskach, centrach informacji turystycznej.