Informacja o Sesji i Trybunie Obywatelskiej w dniu 28.04.2022 r.
PORZĄDEK OBRAD XLV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 28 kwietnia 2022 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7.
Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji Rady Miejskiej.
3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
6. Informacja Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o stanie bezpieczeństwa sanitarnego miasta Koszalina za 2021 rok
7. Sprawozdanie z działalności Komendanta Miejskiego Policji w Koszalinie oraz informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie miasta w 2021 r.
8. Informacja z działalności Państwowej Straży Granicznej w Kołobrzegu na terenie miasta Koszalina w 2021 r.
9. Informacja Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie o stanie bezpieczeństwa miasta Koszalina w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2021 r.
10. Informacja z działalności Straży Miejskiej w Koszalinie w 2021 r.
11. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Koszalina”
(prof. dr hab. n. med. Zdzisławowi Maciejewskiemu)
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
2) w sprawie przyjęcia „Sprawozdania z działalności Centrum Usług Społecznych w Koszalinie za 2021 rok”
- opinia Komisji Spraw Społecznych
3) zmieniająca uchwałę w sprawie tworzenia programu „Koszalińska Karta Mieszkańca”
- opinia Komisji Spraw Społecznych
4) w sprawie określenia wykazu kąpielisk oraz sezonu kąpielowego na terenie Gminy Miasto Koszalin w roku 2022
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
5) w sprawie przyjęcia informacji dotyczącej realizacji w roku 2021 uchwały w sprawie zasad zarządu nieruchomościami oraz informacji dotyczącej wydanych w roku 2021 decyzji w sprawie ustalenia „opłat planistycznych”
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
6) w sprawie wyznaczenia miejsca do prowadzenia w piątki i soboty handlu produktami rolnymi lub spożywczymi przez rolników i ich domowników oraz regulaminu tego handlu
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
7) zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Miasto Koszalin
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
8) w sprawie utworzenia innej lokalizacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
w Szkole Podstawowej nr 3 im. ks. Jana Twardowskiego w Koszalinie
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
9) w sprawie zatwierdzenia do realizacji projektu "Poprawa dostępności szkół podstawowych w Koszalinie"
- opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki
10) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2022 rok
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
11) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2022-2036
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
12) w sprawie nadania nazwy ulica Dalii
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
13) w sprawie nadania nazwy ulica Orkiszowa
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
14) w sprawie nadania nazwy ulica Sosnowe Wzgórze
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
15) w sprawie rozpatrzenia petycji z dnia 25 lutego 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
16) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 15 grudnia 2021 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
17) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 08 lutego 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
18) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 02 marca 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
19) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie z dnia 02 stycznia 2022 r.
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
12. Interpelacje i zapytania radnych.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
14. Wolne wnioski i oświadczenia.
15. Czas dla Rad Osiedli.
16. Zamknięcie sesji.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jan Kuriata
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 28 KWIETNIA 2022 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 28 kwietnia 2022 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
3) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).
W celu profilaktyki i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, przed wejściem na salę obrad zaleca się założenie maseczki ochronnej, zakrywającej nos i usta, po uprzedniej dezynfekcji rąk.
Prezydent Miasta
Piotr Jedliński