PORZĄDEK OBRAD XXXV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie

20.09.2021
Na zdjęciu obrady XXXV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie

PORZĄDEK OBRAD XXXV sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 23 września 2021 roku

Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się na sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

1A. Część uroczysta – wręczenie medali „Za zasługi dla Koszalina”.

2. Przyjęcie protokołu z XXXIV sesji Rady Miejskiej.

3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.

4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.

5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.

6. Rozpatrzenie projektów uchwał:

1) w sprawie zmiany niektórych uchwał związanych z działalnością Centrum Usług Społecznych w Koszalinie - opinia Komisji Spraw Społecznych

2) w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat i trybu ich pobierania - opinia Komisji Spraw Społecznych

3) w sprawie przyjęcia „Miejskiego Programu Wychodzenia i Przeciwdziałania Bezdomności na lata 2021-2025" - opinia Komisji Spraw Społecznych - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

4) w sprawie udzielenia dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków: Kościele Prawosławnym pw. Zaśnięcia Przenajświętszej Bogurodzicy w Koszalinie - opinia Komisji Kultury - opinia Komisji Budżetu i Finansów

5) w sprawie udzielenia dotacji celowej na interwencyjne prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków: Kościele pw. św. Józefa Oblubieńca NMP w Koszalinie - opinia Komisji Kultury - opinia Komisji Budżetu i Finansów 2

6) w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków - opinia Komisji Kultury

7) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Władysława IV Batalionów Chłopskich" w Koszalinie - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej

8) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Zachodniopomorskiemu - opinia Komisji Budżetu i Finansów

9) w sprawie przyjęcia „Informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta Koszalina oraz planów finansowych samorządowego zakładu budżetowego i samorządowych instytucji kultury za I półrocze 2021 roku" - opinia Komisji Spraw Społecznych - opinia Komisji Kultury - opinia Komisji Budżetu i Finansów - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

10) w sprawie przyjęcia „Informacji o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2021-2036, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć w I półroczu 2021 roku" - opinia Komisji Spraw Społecznych - opinia Komisji Kultury - opinia Komisji Budżetu i Finansów - opinia Komisji Gospodarki Komunalnej - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki - opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego

11) w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2021 rok - opinia Komisji Budżetu i Finansów

12) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2021-2036 - opinia Komisji Budżetu i Finansów

13) zmieniająca uchwałę w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso - opinia Komisji Budżetu i Finansów

14) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 8 im. Janusza Korczaka w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

15) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki 3

16) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 12 w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

17) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 13 Mała Akademia w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

18) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 15 w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

19) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 19 w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

20) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 22 w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

21) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 34 w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

22) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola nr 37 w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

23) w sprawie zwolnienia Dyrektora Przedszkola Integracyjnego w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

24) w sprawie zwolnienia Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4 im. Zdobywców Kosmosu w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

25) w sprawie zwolnienia Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki 4

26) w sprawie zwolnienia Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 18 im. Jana Matejki w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

27) w sprawie zwolnienia Dyrektora Zespołu Szkół nr 9 im. Romualda Traugutta w Koszalinie od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych - opinia Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki

28) w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Koszalinie z dnia 22 czerwca 2021 r. - opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

7. Interpelacje i zapytania radnych.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

9. Wolne wnioski i oświadczenia.

10. Czas dla Rad Osiedli.

11. Zamknięcie sesji.

Przewodniczący Rady Miejskiej Jan Kuriata




ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 23 WRZEŚNIA 2021 ROKU

Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 23 września 2021 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.

Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:

1) imię i nazwisko,

2) adres zamieszkania lub adres mailowy,

3) numer telefonu,

4) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.

Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wprowadza się następującą organizację Trybuny Obywatelskiej:

1) w wystąpieniach mogą wziąć udział wyłącznie osoby nie objęte kwarantanną lub nadzorem epidemiologicznym, które według swojej najlepszej wiedzy nie miały, w okresie ostatnich 14 dni, kontaktu z osobami zakażonymi COVID – 19 oraz nie wykazują objawów zakażenia (gorączka, duszności, kaszel) i złożą w tym zakresie oświadczenie,

2) osoby zainteresowane wystąpieniem, po złożeniu wniosku wymaganego uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej, zostaną poinformowane telefonicznie przez pracownika Biura Rady Miejskiej w Koszalinie o godzinie wystąpienia,

3) przed wejściem do sali 300 (III piętro Urzędu Miejskiego w Koszalinie przy ul. Rynek Staromiejski 6-7) osoby oczekujące na swoje wystąpienie proszone są o zachowanie minimum 1,5 m dystansu,

4) przed wejściem do sali obrad należy obowiązkowo zdezynfekować ręce oraz zasłonić usta i nos maseczką ochronną,

5) indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż 5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).

Prezydent Miasta Piotr Jedliński



INFORMACJA PRZEWODNICZĄCEGO RADY MIEJSKIEJ W SPRAWIE ORGANIZACJI SESJI RADY MIEJSKIEJ W KOSZALINIE W DNIU 23 WRZEŚNIA 2021 ROKU


Obrady sesji Rady Miejskiej w dniu 23 września 2021 r. odbędą się w sali konferencyjnej nr 300 Urzędu Miejskiego w Koszalinie, przy ul. Rynek Staromiejski 6-7 (III piętro). W celu profilaktyki i podjęcia działań zapobiegawczych przed rozprzestrzenianiem się i ochroną przed zakażeniem wirusem COVID-19 zwracam się z prośbą do mieszkańców o ograniczenie osobistego udziału w posiedzeniu Rady Miejskiej, a wszystkim zainteresowanym osobom proponuję skorzystanie z możliwości oglądania transmisji sesji w internecie, zarówno on – line, jak i nagrania udostępnionego po sesji na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w sprawach dotyczących Rady Miejskiej (link do strony internetowej: https://bip.koszalin.pl/artykul/646/2961/transmisja-z-sesji-rady-miejskiej-w-koszalinie-oraznagrania-z-poprzedniej-sesji).

Wejście na salę obrad będzie możliwe tylko w maseczce ochronnej, zakrywającej nos i usta, po uprzedniej obligatoryjnej dezynfekcji rąk. Radni rozsadzeni będą z zachowaniem dystansu szachownicy t.j. obok i za plecami siedzącego zachowane zostanie wolne miejsce (1,5 m).

W obradach oprócz radnych będzie uczestniczyło kierownictwo Urzędu Miejskiego, pracownicy obsługujący posiedzenie oraz przedstawiciele mediów. Osoby prezentujące projekty uchwał, będą przebywać na terenie Urzędu, śledząc transmisję na żywo oraz przychodzić na salę obrad w chwili udzielonego im głosu przez Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Miejskiej Jan Kuriata

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku