Startujemy 18 maja

12.05.2015

Od 18 maja do 15 czerwca 2015 roku można składać projekty  do trzeciej edycji koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego. Projekty powinny być złożone na specjalnym formularzu dostępnym w Kancelarii Urzędu Miejskiego, w Biurze Komunikacji Społecznej (p. 203) lub na stronie internetowej www.obywatelski.koszalin.pl.

Wypełnione formularze zgłoszeniowe przyjmowane będą w Kancelarii Urzędu Miejskiego, w Biurze Komunikacji Społecznej (pok. 203) lub przy pomocy poczty elektronicznej na adres: bks.koszalin@gmail.com lub tomasz.nowe@um.koszalin.pl.

Projekty mogą być zgłaszane przez osobę prawną, jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej działającą na terenie Koszalina, mieszkańca lub grupę mieszkańców Koszalina, którzy ukończyli 16 lat. Każdy z wymienionych podmiotów może złożyć więcej niż jeden wniosek.  Każdy projekt musi zostać poparty przynajmniej 15 podpisami mieszkańców. Pamiętać należy, aby projekty dotyczyły zadań pozostających w kompetencjach samorządu miasta Koszalina.

Złożone projekty zostaną podzielone na dwie kategorie:

  1. projekty o wartości do 50.000 złotych,
  2. projekty o wartości od 50.000 do 500.000 złotych.

Wszystkie projekty podlegać będą ocenie formalnej pod względem spełniania warunków zawartych w zarządzeniu Prezydenta Miasta Koszalina nr 75/ 265 /15 (z dnia 29 kwietnia 2015 roku) w sprawie trybu zgłaszania projektów do Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok.   Następnie  projekty zostaną poddane ocenie formalnej przez właściwe wydziały Urzędu Miejskiego w Koszalinie oraz jednostki organizacyjne miasta pod względem możliwości ich realizacji. Kolejnym etapem będzie ocena merytoryczna projektów przeprowadzona przez Radę Budżetu Obywatelskiego. Rada Budżetu Obywatelskiego wskaże nie więcej niż 10 projektów w każdej z dwóch kategorii.

Od 15 do 29 maja można zgłosić swoją kandydaturę do pracy w Radzie Budżetu Obywatelskiego

Rada Budżetu Obywatelskiego 2016 liczyć będzie 30 osób. Do Rady Budżetu zaproszonych zostanie 16 mieszkańców Koszalina (w ubiegłej edycji 15), w Radzie znajdzie się także przedstawiciel Rady Seniorów (wraz z innymi pięcioma przedstawicielami rad działających przy Prezydencie Miasta). W skład Rady wejdzie także 8 przedstawicieli środków masowego przekazu (w poprzedniej edycji było ich 10). Rada  zostanie powołana przez Prezydenta Miasta Koszalina. Przewodniczącym Rady będzie Sekretarz Miasta. Mieszkańcy Koszalina mogą zgłaszać swoje kandydatury indywidualnie w dniach od 15 do 29 maja. W przypadku większej ilości zgłoszeń, kandydaci zostaną wybrani drogą losowania. W przypadku, gdy liczba chętnych spośród zaproszonych przez Prezydenta Miasta będzie mniejsza niż 14 osób, dopuszczalne będzie zwiększenie liczby mieszkańców w Radzie Budżetu Obywatelskiego.

Zgłoszenia można przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Koszalinie, ul. Rynek Staromiejski 6-7, 75-007 Koszalin, pokój nr 203 lub adres e-mail: bks.koszalin@gmail.com lub tomasz.nowe@um.koszalin.pl. W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko, dane kontaktowe: telefon, adres e-mail, adres do korespondencji oraz krótkie uzasadnienie swojej kandydatury (max 100 słów). Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 94-348-86-08 i na stronie internetowej www.obywatelski.koszalin.pl

Rada Budżetu Obywatelskiego będzie spotykała się na posiedzeniach, podczas których w pierwszej kolejności oceniane będą zgłoszone projekty, następnie spośród wszystkich Rada wybierze do 20 projektów, które umieszczone zostaną w ankiecie i poddane pod głosowanie mieszkańców Koszalina. W posiedzeniach Rady mogą brać również udział osoby spoza jej składu (jednak bez prawa głosu).

Ocena merytoryczna projektów zostanie dokonana z uwzględnieniem wielu kryteriów, które maja na celu pomoc w wyborze najbardziej potrzebnych, interesujących i pozwalających na rozwój miasta projektów.

Kwestie zasad i trybu powołania Rady Budżetu Obywatelskiego oraz jej zadań reguluje zarządzenie nr 75/ 264/ 15 Prezydenta Miasta Koszalina  z dnia 29 kwietnia 2015 roku.

 

Ramowy terminarz Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego 2016

15 maja – 29 maja                 Nabór do Rady Budżetu Obywatelskiego

do 15 czerwca                       Powołanie Rady Budżetu Obywatelskiego

 

18 maja – 15 czerwca         Składanie projektów do Budżetu Obywatelskiego, informacyjne spotkania z mieszkańcami, pomoc w wypełnianiu formularzy, kampania informacyjna

 

do 20 sierpnia                     Ocena projektów do Budżetu Obywatelskiego przez wydziały UM i instytucje miejskie

 

wrzesień                             Cotygodniowe spotkania Rady Budżetu Obywatelskiego z mieszkańcami i autorami projektów, Dzień z Budżetem Obywatelskim                 promocja projektów i głosowania mieszkańców, prezentacja projektów,  promocja udziału w głosowaniu –  kampania informacyjna

 

12 – 25 października             Głosowanie na projekty – Internet, około 30 punktów w całym mieście

 

początek listopada                Wyniki III edycji Koszalińskiego Budżetu Obywatelskiego

 

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku