Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

14.10.2024
Na zdjęciu znajduje się śmietnik

Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy. Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 t.j.)

Prezydent Miasta Koszalina informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy (nieruchomości niezamieszkałe to np. sklepy, hotele, galerie handlowe, budynki usługowe i biurowe, szkoły, szpitale, przedsiębiorstwa produkcyjne i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą), położonych na terenie Koszalina na okres od 01.04.2025 r. do 31.12.2025 r.

W związku z powyższym Prezydent Miasta Koszalina wyznacza termin do dnia 13.12.2024 r. (tj. nie krótszy niż 60 dni od daty zamieszczenia niniejszej informacji) na:

1. odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;

2. złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość kwalifikuje się do objęcia systemem, przy czym w oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, wpisanego do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Oświadczenia są skuteczne od dnia 1 kwietnia 2025 r., tj. od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy (tj. do dnia 31.12.2025 r.).

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie złożą oświadczenia o wyłączeniu się z gminnego systemu gospodarowania odpadami zostaną automatycznie włączeni do systemu zorganizowanego przez Gminę Miasto Koszalin. Aby uniknąć podwójnej opłaty właściciel nieruchomości, który nie złożył powyższego oświadczenia musi wypowiedzieć dotychczasową umowę z firmą odbierającą odpady komunalne.

Pisemne oświadczenia należy składać poprzez:

- Kancelarię Urzędu Miejskiego, ul. Rynek Staromiejski 6-7, parter (poniedziałek w godz. 9.00 do 17.00, wtorek- piątek w godz. 7.15 do 15.15),

- lub w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Środowiska, ul. Mickiewicza 26, I piętro, pok. 26 (poniedziałek w godz. 9.00 do 17.00, wtorek- piątek w godz. 8.00 do 14.30),

- lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski w Koszalinie, Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska

75-007 Koszalin, ul. Rynek Staromiejski 6-7,

- lub w formie elektronicznej za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie usług administracji publicznej zwanej dalej e-PUAP.

Druki oświadczeń do pobrania:

Miejski Rzecznik Konsumentów

MIEJSKI

RZECZNIK

KONSUMENTÓW

PRZEJDŹ

Koszalin na Facebooku