PORZĄDEK OBRAD IX sesji Rady Miejskiej w Koszalinie w dniu 19 września 2024 roku
PORZĄDEK OBRAD
IX sesji Rady Miejskiej w Koszalinie
w dniu 19 września 2024 roku
Posiedzenie Rady Miejskiej w Koszalinie odbędzie się w sali konferencyjnej nr 300 w Urzędzie Miejskim w Koszalinie przy ulicy Rynek Staromiejski 6-7. Rozpoczęcie sesji - godz. 9:00.
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji Rady Miejskiej.
3. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej z działalności międzysesyjnej.
4. Informacja z prac komisji w okresie międzysesyjnym.
5. Informacja Prezydenta Miasta z działań podjętych między sesjami.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał:
1) w sprawie uzupełnienia składu spośród radnych Rady Miejskiej w Koszalinie do pracy
w Gminnej Radzie Działalności Pożytku Publicznego w Koszalinie
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
2) w sprawie określenia szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części, łącznie
z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej
- opinia Komisji Spraw Społecznych
3) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2024 roku
- opinia Komisji Spraw Społecznych
4) zmieniająca uchwałę w sprawie dopłat dla odbiorców wody i dostawców ścieków
z gospodarstw domowych z terenu włączonego w granice Miasta Koszalina z obszaru Gminy Biesiekierz
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
5) w sprawie wydzielenia w zasobie mieszkaniowym Gminy Miasta Koszalin lokali mieszkalnych przeznaczonych do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
6) w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego
w Koszalinie w rejonie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz ulicy Bojowników
o wolność i demokrację
- opinia Komisji Gospodarki Komunalnej
7) w sprawie zmian w budżecie Miasta Koszalina na 2024 rok
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
8) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Koszalina na lata 2024-2042
- opinia Komisji Budżetu i Finansów
9) w sprawie uchwalenia programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2024 - 2028 pn."BEZPIECZNY KOSZALIN"
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
10) w sprawie opinii o lokalizacji kasyna gry w Koszalinie przy ul. Zwycięstwa 20-24
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
11) w sprawie nadania nazwy ulicy Perłowa
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
12) w sprawie nadania nazwy ulicy Pozarządowa
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
13) w sprawie nadania nazwy ulicy Rajska
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
14) w sprawie nadania nazwy ulicy Świętojańska
- opinia Komisji Porządku Prawnego i Publicznego
15) w sprawie rozpatrzenia skargi nr 5/2024 na działalność Dyrektora Zespołu Szkół nr 12
w Koszalinie
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
16) w sprawie rozpatrzenia skargi nr 7/2024 na działalność Prezydenta Miasta Koszalina
- opinia Komisji Skarg Wniosków i Petycji
17) w sprawie rozpatrzenia petycji nr 1/2024 z dnia 08 lipca 2024 r.
- opinia Komisji Skarg Wniosków i Petycji
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
9. Wolne wnioski i oświadczenia.
10. Czas dla Rad Osiedli.
11. Zamknięcie sesji.
wz. Przewodniczącego Rady Miejskiej
Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej
Krystyna Kościńska
ZASADY ORGANIZACJI TRYBUNY OBYWATELSKIEJ W DNIU 19 WRZEŚNIA 2024 ROKU
Zgodnie z § 32 Statutu Miasta Koszalina w dniu 19 września 2024 roku tj. w dniu sesji Rady Miejskiej zaplanowanej w rocznym planie pracy, w godzinach od 16.00 do 17.00, w sali 300 Urzędu Miejskiego odbędzie się Trybuna Obywatelska.
Zgodnie z Uchwałą Nr II/29/2018 Rady Miejskiej w Koszalinie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Trybuny Obywatelskiej umożliwia się mieszkańcom Koszalina wystąpienia publiczne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta oraz sprawach istotnych dla jego mieszkańców. Warunkiem wystąpienia na Trybunie Obywatelskiej jest złożenie w Biurze Rady Miejskiej, najpóźniej dzień przed sesją, pisemnego zgłoszenia zawierającego co najmniej następujące informacje:
1) imię i nazwisko,
2) adres zamieszkania lub adres mailowy,
3) numer telefonu,
3) opis sprawy będącej przedmiotem wystąpienia.
Na dzień, w którym odbywa się Trybuna Obywatelska Biuro Rady Miejskiej rejestruje nie więcej niż 10 mieszkańców. Indywidualny czas wystąpienia zapisanego mieszkańca nie może trwać dłużej niż
5 minut (nie dopuszcza się wystąpień grupowych).
Prezydent Miasta Koszalina
Tomasz Sobieraj