Program Kocham Koszalin wszedł w życie! Dołącz do nas i ciesz się zniżkami oraz specjalnymi ofertami. Więcej informacji na stronie.
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
1. Przebudowa ul. T. Kościuszki
Przebudowa drogi powiatowej nr 5513Z - ul. T. Kościuszki w Koszalinie na odcinku od ul. Marszałka J. Piłsudskiego do ul. Rotmistrza W. Pileckiego
kwota dofinansowania: 1 677 347,41 zł
całkowita wartość inwestycji: 4 198 336,31 zł
krótki opis projektu:
Planowany stan docelowy:
- ulica jednojezdniowa dwupasowa o dł. 275 m i szer. pasa ruchu 3,5 m o nawierzchni bitumicznej ułożonej na podbudowie z kruszywa na warstwie mrozoochronnej;
- obustronne chodniki o łącznej długości 450 m o nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej i podbudowie z kruszywa na warstwie mrozoochronnej;
- 2 przystanki autobusowe z peronami;
- skrzyżowanie z ul. Marszałka J. Piłsudskiego i ul. L. Waryńskiego w postaci małego ronda przejazdowego o promieniu wyspy środkowej 5,0 m.
Ponadto wybudowane zostaną: kanalizacja deszczowa, a także uzbrojenie nie związane z drogą: wodociąg i kanalizacja sanitarna.
Cel projektu:
Poprawa życia mieszkańców – dzięki zastosowanym materiałom obniżony zostanie poziom hałasu drogowego (tzw. nawierzchnia cicha), oraz poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego – przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe z peronami oraz skrzyżowanie w formie ronda spowalniające ruch pojazdów.
2. Przebudowa ul. Marszałka j. Piłsudskiego
Przebudowa drogi powiatowej nr 5528Z - ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Koszalinie, na odcinku od ul. Rotmistrza W. Pileckiego do ul. R. Traugutta
kwota dofinansowania: 4 698 582,24 zł
całkowita wartość inwestycji: 12 423 670,45 zł
krótki opis projektu:
Planowany stan docelowy:
- ulica jednojezdniowa dwupasowa o łącznej dł. 909 m i szer. pasa ruchu 3,0 m o nawierzchni bitumicznej ułożonej na podbudowie z kruszywa na warstwie mrozoochronnej;
- jednostronna dwukierunkowa ścieżka rowerowa poza jezdnią o dł. 909 m i szer. 2,0 m o nawierzchni z płyt lastrykowych i z kostki brukowej betonowej;
- obustronne chodniki o łącznej długości 1800 m o nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej i podbudowie z kruszywa na warstwie mrozoochronnej;
- 3 zatoki autobusowe z peronami;
- parkingi wzdłuż ulicy.
Ponadto wybudowane zostaną: kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny (na odcinku od skrzyżowania z ul. T. Kościuszki i L. Waryńskiego do skrzyżowania z ul. R. Traugutta), a także uzbrojenie nie związane z drogą: wodociąg, kanalizacja sanitarna i sieć cieplna (na odcinku od skrzyżowania z ul. Rotmistrza W. Pileckiego do skrzyżowania z ul. T. Kościuszki i L. Waryńskiego).
Cel projektu:
Przebudowa drogi wpłynie na poprawę jakości życia mieszkańców – dzięki zastosowanym materiałom obniżony zostanie poziom hałasu drogowego (tzw. nawierzchnia cicha), oraz poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego – przejścia dla pieszych, zarówno z tzw. azylem jak i bez, zatoki autobusowe z peronami oraz zmodernizowane istniejące skrzyżowania.
3. Budowa ul. Prostej w Koszalinie
nazwa zadania: Budowa ul. Prostej w Koszalinie
kwota dofinansowania: 1 779 5668,12 zł
całkowita wartość inwestycji: 3 850 825,339 zł
krótki opis zadania:
Planowany stan docelowy:
- ulica jednojezdniowa dwupasowa o dł. 445 m i szer. pasa ruchu 3,0 m o nawierzchni bitumicznej ułożonej na podbudowie z kruszywa na gruncie stabilizowanym cementem;
- obustronne chodniki o łącznej długości ok. 450 m o nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo- piaskowej i podbudowie z kruszywa na gruncie stabilizowanym cementem;
- 28 miejsc postojowych, w tym 2 stanowiska dla osób niepełnosprawnych;
- 4 skrzyżowania zwykłe.
Ponadto wybudowana zostanie kanalizacja deszczowa.
RZĄDOWY FUNDUSZ INWESTYCJI LOKALNYCH
1. Rozbiórka i budowa wiaduktów drogowych w ciągu Alei Monte Cassino w Koszalinie
nazwa zadania: Rozbiórka i budowa wiaduktów drogowych w ciągu Alei Monte Cassino w Koszalinie
kwota dofinansowania: 24 000 000,00 zł
całkowita wartość inwestycji: 35 899 912,58 zł
krótki opis zadania:
Zadanie obejmuje rozbiórkę istniejących wiaduktów wraz z infrastrukturą techniczną i budowę 2 nowych wiaduktów drogowych o nośności klasy I. Na każdym wiadukcie zaplanowano jezdnię z dwoma pasami ruchu.